Το ελαιόλαδο στην Μεσογειακή διατροφή

Η Μεσογειακή Διατροφή είναι ένα υγιεινό διατροφικό πρότυπο, που χαρακτηρίζεται από τη χρήση ελαιολάδου ως βασική πηγή λίπους.

Η Μεσογειακή Διατροφή αποτελείται κυρίως από ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως, φρέσκα ή απο­ξηραμένα φρούτα, λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς, μέτρια ποσότητα ψαριών, γαλα­κτοκομικών προϊόντων και κρέατος, με ποικιλία από καρυκεύματα και μπαχαρικά και με συνοδεία κρασιού και αφεψημάτων.

Οι λαοί της Μεσογείου και ιδιαίτερα οι Έλληνες, μολονότι έχουν υψηλή κατανάλωση λίπους, έχουν χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου από ότι οι άλλοι λαοί. Αυτή η διαφορά οφείλεται στη χρήση ελαιολάδου ως βασικό λίπος. Καθώς το ελαιόλαδο είναι μονοακόρεστο, διατηρεί της αρτηρίες καθαρές και δεν τις φράσσει, όπως τα άλλα λίπη.

Επίσης, η Μεσογειακή Διατροφή είναι υψηλή σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά λόγω της υψηλής κατανάλωσης οσπρίων, λαχανικών και ξηρών καρπών – υψηλότερης από την τυπική δυτική διατροφή – και της χαμηλής κατανάλωσης κορεσμένων λιπιδιών.

Η υψηλή κατανάλωση ελαιολάδου δημητριακών, λαχανικών, φρούτων και οσπρίων και η μέτρια κατανάλωση ζωικών προϊόντων θεωρείται υπεύθυνη για την καλή υγεία και μακροβιότητα των κατοίκων της Μεσογείου.

Χαρακτηριστικό της Μεσογειακής Διατροφής είναι η κατανάλωση της τροφής σε κοινά γεύματα, που προωθεί την κοινωνική αλληλεπίδραση και ισχυροποιεί τους κοινωνικούς δεσμούς.

Η UNESCO αναγνώρισε τη Μεσογειακή Διατροφή ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας (Νο­έμβριος 2010).

Τηλέφωνα Επικοινωνίας

Τηλ: +30 27460 24250
Fax: +30 27460 24121